Cases – Sunnice

Sunnice (eller rejsebureau opgaven) var vores aller første opgave på grundforløbet. Det var første gang jeg rørte ved programmerne, og det var første gang vi havde færdige produkter at vise frem. 

Navnet Sunnice er både ordene “sun” og “nice”, og et spil på det australske ord for solbriller “sunnies”. 

Da Sunnice kun resjer til Australien (af en eller anden grund), valgte jeg, at logoet skulle være en dejlig varm sol, for at repræsentere det varme solrige vejr, man ofte associere med Australien. 

Den trykte reklame er jeg egentlig stadig den dag idag glad for. Skulle jeg gøre noget anderledes nu, ville jeg droppe den orange box, den gør ikke nok for plakaten, til at være der. Og slet ikke at være så stor. 

Jeg kan personligt godt lide hvordan det er et roligt billede, men det er alligevel en aktiv sport. Det beskriver mit motto “et eventyr af en ferie” rigtig godt.

Jeg havde mange forskellige ordspil oppe og vende, for at finde frem til “afslapning og adventure”. En af mine yndlings der ikke blev valgt er “fart eller floatie”.

 

QR koden i bunden er en rickroll…

Og til sidst er der selvfølgelig det digitale produkt: reklamefilmen. Eftersom mottoet jo var “et eventyr af en ferie” gjorde jeg meget ud af både at have fart og spænding, men også afslapning og rolig-hed. Den største udfordring var helt sikkert logoanimationen til sidst. Den dag idag synes jeg stadig den er fed!